2 Advent

När andra ljuset brinner är snart Lucia här,

hon bjuder oss på kaffe
och bud om julen bär.

Glad advent på er vänner!!

Igår var vi på Julmarknad, det var väl rätt trevligt, men det hade nog varit bättre med större lokaler att ställa alla knallar på.
När man kommer med barnvagn känner man sig så ivägen.
Plus att båda ungarna sprang åt olika håll och man nästan sprang omkull pensionärer när vi jagade runt efter dom.

Vi kom därifrån med en strut knäck (som Ellioth köpte för sina egna pengar), och tre pepparkaksformar som jag tänkte utöka min samling med.
Vi fortsatte ner mot staden, och vart vi än kom och handlade så var det tre kilometer kö,
så vi gick till Ica och handlade lite och gick sedan hem.
När vi kom hem satte vi igång med pepparkaksbak, och Martin försökte sig på att göra ett alldeles eget pepparkakshus...
det ligger i trettio bitar och skulle passa bättre som hundmat :)
Jag går och köper ett färdigt idag...

Igår fick Ellioth en alldeles egen pepparkaksdräkt som han ska ha på Lucia, och han är verkligen mäkta stolt över den..

Vi har gjort egna Julkort i år, i datorn, jättefina..
Men igår fick jag sitta och göra kuvert för hand... vi tyckte det kunde vara lite personligare.
Det var inget roligt efter att ha gjort  tre kuvert... :P
jag gjorde 16 stycken igår.
Idag blir det några till....
Jag älskar att pyssla...ibland.


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: