Torsdag

Igår hände det som inte får hända, speciellt med tanke på att det har hänt förut.
Jag hade precis kommit hem från öppna förskolan, lagt en utslagen Lowe i sin säng.
Då ringde det på dörren, inte en,utan säkert 5 gånger..
Jag väntade inte besök.
När jag kikar ut genom titthålet så ser jag ingen..
Men när jag öppnar dörren så står min 4-åriga son där, ENSAM.
Han hade rymt från dagis, för fjärde gången.
Jag får låsa in Lowe sovandes, ensam i lägenheten och gå ner med Ellioth till dagis igen, inte en personal i sikte.
Jag lämnar över honom.
Jag är mest besviken över mig själv, jag blev helt stum.. fick inte ut ett ord, utan lämnade över honom fint o snällt.

Jag gick hem och ringde till rektorn.
Hon skulle genast gå dit.

När jag kommer tillbaka kloackan halv två, är det ingen som pratar med mig, de ignorerar mig totalt.
Så jag klär på Ellioth och går därifrån arg och frustrerad.

Idag hade jag ett samtal med den bästa av fröknarna.
Vi pratade i en timme.
Och jag har aldrig känt mig så lättad i hela mitt liv.
Jag har aldrig tidigare vågat säga rakt ut vad jag tycker.
Idag lyckades jag.
Jag kommer att kämpa för Ellioths avdelning.
Kämpa för förbättring.
Kämpa för trygghet.
Ensam är stark, right?

Kommentarer


Postat av: Jonna

Jag ryser!

Fy fan, hur kan något sådant hända?

och sen att personlen inte pratar med dig när du kommer ner med han , fy jag hade blivit så arg..

starkt av dig iaf att våga stå upp för dig, och jag tycker verkligen du ska kämpa , för både elliot och dom andra barnen..!

Kram

2008-12-11 @ 14:01:52
URL: http://jonnachoona.blogg.se/

Postat av: Julle

Fy fan va hemskt=/ jävla puckon som arbetar på dagis verkar det som. det är bara bra att du står på dig, sånt får inte hända. tur i oturen att du var hemma då.

usch inkompetenta puckon=O nu blir jag irriterad=P

puss<3

2008-12-11 @ 15:05:53
URL: http://gnisslia.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: