Efter regn kommer solsken?

Dagen började med latte och vakna med the voice.
En banan & en apelsin ttill frukost.
Mamma ringde och sa hej då innan hon tog planet till Nord-Irland.
Ett stycke ångestladdat samtal till BVC  & tårar.
Jag försökte spränga bort alla tankar med skithög musik & plugg.
Strax efter lunch tog vi bilen ut till hotwood, barnens kusiner från Åre var där.
Vi kramade nyfödda lammungar, åt potatiskorv och mos, sedan kaffe på det.
I bilen på väg hem spelade de "Wannabe" med Spice Girls på radion, låten fick mig att hamna flera år tillbaka till tiden på grundskolan. Vi brukade hyra dansrummet på fritidsgården och gjorde danser och mimade till alla deras låtar. Jag fick alltid vara Mel B, och brukade krusa håret.
När vi kom hem var det bara att springa ner i tvättstugan med all tvätt.
I morgon har jag och Martin barnvakt, jag fick en tidig födelsedagspresent idag. Jag och Martin ska gå på musikal i morgon.
Ikväll ska jag bara vara, försöka att inte tänka så mycket, och äta frukt.

"Här går nya vägar.
Låt oss vandra fromma.
Kom, låt oss söka
någon ny och vacker blomma.

Kasta det vi äger!
Allting nått och färdigt
livlöst oss tynger,
dröm och sång och dåd ej värdigt.

Liv är det som väntar,
det man ej kan veta...
Kom, låt oss glömma!
Låt oss nytt och fagert leta!"



Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: