Helgen som gick för fort.

Fredag morgon gick vi upp klockan 06:30.
Vi gjorde frukost och klädde på oss, packade det sista.
Klockan 08:00 lämnade vi Karlstad.
Barnen var jättesnälla hela vägen ner till Norrköping, klockan 11:00 var vi framme.
Det första vi gjorde var i stort sätt att sätta oss i den stekheta solen i mammas trädgård, helt fantastiskt.
Ellioth ritade med kritor på plattorna i mormors trädgård.
Han har lärt sig hur många bokstäver som helst. Han kan till och med skriva ord! Man börjar förstå att han är stor. Min lilla kille..
Vi satt och pratade om hur logiska barn är ibland när Ellioth brister ut i en egenkomponerad sång: "Jaaaag ääääär OooOOlogisk, jaaaaaaag äääääääääääär OoooOOooologisk".
Kanske nåt för melodifestivalen?

På lördagen fick barnen påskägg och vi lekte ute hela dagen lång.
På kvällen blev vi lite sugna på grillat.
Det blev fläskfilé.
Och så lyxade jag till det och bjöd på årets första jordgubbar.
Klockan 23:30 åkte jag och mamma ut till Tingstad K:a.
PåskMidnattsMässa.
Det var bland det vackraste och mest rogivande jag varit med om på länge.
Jag fick krama om fina J igen.
Mamma och jag kom i säng vid 02:00 ungefär.

På Söndagen var det lite motigt att gå upp, och mina barn har fått för sig att de ska vakna 6 på morgonen.
Klockan 12:00 var det Påskmiddag hos pappa.
Min pappa har en tendens att alltid laga alldeles för mycket mat, och så säger han hela tiden: "ta mer, ta mer".
Jag tror han göder oss.
På eftermiddagen åkte vi tillbaka till mamma.
Vi solade och lekte och hade Kalas för S som fyllde 6 år i fredags! Mosters tjeja har blivit så stor!
Bästa kommentaren efter hon öppnat paketen: "Vad några paket det var".

Idag vaknade jag och var jättesur. Jag vet egentligen inte varför.
Det var nog mest för att jag inte ville åka tillbaka till K-D.
Men klockan 10:00 åkte vi tillbaka igen.
Varför går tiden så fort när man har kul?
Ibland längtar jag "hem" så otroligt mycket.

Du är helig, du är hel
du är alltid mycket mer
en vi nånsin kan förstå
du är nära ändå...


Kommentarer


Postat av: Julia

Välsignad vare Du, som kommer hit just nu

Välsignade vår jord, bli till bröd på vårt bord



Sorry att vi inte hann ses=(

varför blir det alltid så? dumma mig=(

miss you like hell<3

2009-04-13 @ 22:39:27
URL: http://gnisslia.blogg.se/

Postat av: Jossan

det var så kul att se dig, spec som att jag inte visste att du var här...

<3 <3

2009-04-16 @ 06:50:34


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: