Inskolning.

Idag var det dag nummer tre på barnens inskolning.
Det går hur bra som helst, vi kan lämna dom och gå därifrån.
Lowe charmar omkull fröknarna.
Ellioth håller på att introduceras i alla rutiner.
Martin och jag håller mest till i personalrummet.
Det verkar verkligen vara ett vettigt dagis, och jag hoppas det kommer kännas så hela tiden.
Jag börjar faktiskt bli lite nervös inför skolan på måndag, snart är det ingen ledighet på hur länge som helst.
Förra terminen var verkligen tuff och jag antar att denna kommer bli precis lika tuff den med.

T har varit här nästan varje dag och druckit kaffe med mig, tur det, för annars skulle jag inte göra nåt kaffe.
Sen jag slutade röka dricker jag knappt något kaffe alls.
T klippte mig idag, det blev fint, jag gillar osymmetriskt.

Nu är jag i vecka 14 (13 + 3).
När jag är hungrig mår jag illa,
när jag har ätit mår jag illa.
Vad gör man då!?
Om ett 2-3 veckor kommer jag börja känna sparkar, det ser jag verkligen fram emot.
I vecka 14 är kroppslängden 11,5 (huvud/stjärt). Tillväxten går nu i en rasande fart och först i v.22 avtar denna tillväxtspurt.
Mellersta delen av tarmen, som delvis legat utanför buken som ett bråck som buktar ut i navelsträngsroten, återvänder till bukhålan. Galla utsöndras till tarmen. Sköldkörteln producerar hormoner som är viktiga för tillväxten. De yttre könsorganen syns och är helt utvecklade till flicka eller pojke nu i vecka 14.


Ibland borde du tänka dig för lite mer. Faktiskt.

Kommentarer


Postat av: Pillargontanten

Åh va mysigt!

Jag har ju också slutat röka, fast är inte gravid då... :/ Och min kaffekonsumtion är lika stor som tidigare.

Roligt att det går så bra med inskolningen :O)

Kram på dig!

2009-08-12 @ 20:40:54
URL: http://www.pillargontanten.blogspot.com

Postat av: Anonym

vad bra!!!! varken kaffe eller ciggaretter är nyttigt!!!!! duktiga dig!:=)

2009-08-12 @ 20:52:24

Postat av: Tova

Vilka söta pojkar du har, och jättefina namn! Funderar på Elliot till min egen pojke som beräknas födas i januari :)

Och grattis till det nya tillskottet i magen, hihi...

kram

2009-08-15 @ 23:27:58
URL: http://www.metrobloggens.se/trasslet


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: