Hon får gå hem med svansen mellan benen.

Igår kände jag mig lurad av Kappahl, igen.
Jag var ute efter lite kläder åt min systerdotter och hittade många fina kläder som jag inte tyckte var speciellt dyra.
MEN när jag kommer till kassan och kassörskan berättar hur mycket notan blev på så blev jag helt stum, men jag drog mitt kort och gick därifrån.
När jag kom ut ur affären kollade jag på kvittot. Jag hade blivit lurad, igen. I Sverige har vi svenska kronan, eller hur? ja, det har vi. Men jag hade gått på deras lurendrejeri igen. Högst upp på prislapparna står alltså det POLSKA priset högst upp, som jag självklart trodde var det svenska eftersom jag handlade i en affär i Sverige. Jag hade alltså trott att alla kläder jag köpte var mycket billigare än de egentligen var.
Jag har gått på det här en gång tidigare, men trodde ju självklart att det var ett fel på just den prislappen. Men ack så fel jag hade. Hoppas min systerdotter blir glad för kläderna.
Nu ska jag vara mer uppmärksam nästa gång. Och jag hoppas ni inte gör samma misstag.
Nu sitter jag och nynnar på Björn Rosenströms låt "Lurad" och skäms.

Jag är blåst, jag är blåst, jag har blivit lurad. Jag får gå hem med svansen mellan benen.....

Kommentarer


Postat av: Elin

As dumt att priset står så.. Jag har NÄSTAN gått på de.. har fått dubbel kolla!

2009-03-30 @ 21:13:11
URL: http://e-lindahl.blogspot.com/

Postat av: Anonym

men fy, varför sätter dom inte det svenska priset längst upp? :S

2009-03-31 @ 10:32:35
URL: http://dorisnova.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: