Blåsippor.

Fredag:
I fredags bakade jag och T hemma hos mig.
Jag packade och fixade allt inför resan.
Så fort Martin kom hem från jobbet satte vi oss i bilen och åkte mot Norrköping.
Resan gick bra och barnen var väldigt snälla.
När vi kom fram till Norrköping blev det kramkalas och sedan åt vi godis och tittade på talang 2009.
Vi somnade trötta efter 4 timmar i bilen.
Lördag:
På lördagen fick jag sova till klockan 9, det var underbart skönt.
Vid 10 kom min älskade Snäcka och hämtade mig, så åkte vi och handlade.
Det blev lite kläder till barnen och sedan mat till festen.
När vi handlat färdigt åkte vi hem till mamma igen och drack kaffe i solen, barnen och hundarna busade runt.
På eftermiddagen plockade vi fram fika och tjocka släkten började trilla in.
Det var trevligt att få träffa alla igen.
På kvällen började jag och snäckan att fixa lite mat till kvällsgästerna.
Jag har saknat min snäcka så mycket, och det var så skönt att få höra henne skratta igen.
Vi gjorde pastasallad med ost och skinka och en mycket god kall sås som jag gjort.
Till efterätt hade min storasyster gjort världens godaste choklad-tårta.
Ellioth fick äta den fast det var nötter i (han har haft EN enda allergichock mot nötter och aldrig reagerat efter det), och det började komma fram blåsor runt hans mun.
Jag fick lite panik, jag ville inte vara med om en allergichock till.
Tack och lov blev det "bara" blåsor och en skrämd Ellioth.
"-Mamma, varför får jag blåsippor (blåsor) runt munnen?"
Vi kylde blåsorna med is och sedan lugnade det ner sig, nu blir det inte mer nötter för min prins.
Det blev sång, vin, skratt och busande barn resten kvällen.
Idag:
Idag sov alla ganska länge.
Jag ville att tiden skulle gå långsamt, jag ville inte åka hem.
Vi fyllde lilla poolen i trädgården och lät barnen bada, och de badade så det var vatten överallt.
Underbart.
Klockan 13:00 åkte vi hem.
Nu sitter jag här, 23 mil bort från min familj och känner mig nere.
Kan det inte dyka upp ett jobb åt Martin snart så vi kan flytta HEM!?
Ännu en gång känner jag hur jag verkligen längtar tills den dagen då jag får flytta härifrån.

"Den som inte ser bakåt när han går framåt måste se upp."  

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: