Jag är olyckan.

I morse gick jag upp tidigt och fixade mig.
Läste tidningen, käkade en banan och dack det obligatoriska morgonkaffet.
Det var precis grått och regnigt ute i morse, och det märkte man mest på att killarna här hemma inte gick att väcka.
Jag lyckades få liv i allihopa kvart över sju, och då blev det lite stressigt.
Tack vare spöregnet fick jag skjuts till skolan.
Redovisningen i Psykologi gick jättebra!
Efter lektionen fick jag skjuts hem av H.
Hemma drack jag ännu mer kaffe och bara försökte slappna av.
På lunchen kom Martin hem och när han ätit skjutsade han mig till skolan igen.
På sista samhällslektionen fick vi gratis kaffe och hade betygssamtal, så skönt att vara klar med den kursen.
När vi var klara gick jag och N sällskap en bit.
Precis när vi skiljts åt och jag går längs trottoaren så kommer en mötande bil, och bredvid mig är det en STOR OCH LÅNG vattenpöl.
Tror ni att bilisten saktade ner!? tror ni verkligen det!?
NEJ det gjorde han inte, vilket resulterade i en helkroppsdusch och lite svordomar.
Jag blev blöt och hur arg som helst.
Men det slutade inte här.
När jag kommer i uppförsbacken på väg mot konsum (fortfarande blöt och arg) kommer tre killar (troligen lite yngre än mig) emot mig, så jag svänger av lite mot höger för att undvika en kollition, men då skulle två av killarna skoja med den tredje killen så de knuffar honom rakt in i mig.
Jag hör mig själv skrika: "MEN FÖR I HELVETE!!!!". Det tyckte ju dom självklart bara jag kul, men jag var rasande och fortsatte med bestämda steg.
Ska det vara så svårt att få komma fram till Konsum utan problem på vägen?
När jag handlat och till slut kom hem började jag fixa lite inför morgondagens resa.
På eftermiddagen var det Vårfest på dagis med korv (tack D), Kaffe (tack D) och spöregn (det fick vi gratis).
Vi gav upp ganska snabbt och åkte och handlade i stället, men jag tror inte det var min dag idag, jag var frustrerad och stressad hela tiden i affären utan att egentligen veta varför.
Det blev ju inte bättre av att det var avstämning idag vid självscanningen (var 5:e gång tror jag det händer) så det blev ännu mer omständigt.
När vi kom hem fixade jag lite kvällsmat till barnen, och Lowe somnade strax efter det.
Jag fyllde en baguette med Keso och lite annat gott, käkade upp den och skurade sedan ugnen.
Ellioth blev till slut så trött att han bad om att få gå och lägga sig.
Nu dricker jag latte och ska snart äta jordgubbar & mjölk.

"Grundvalen för det svenska samhället är iblandekonomi,
iband går det,
ibland går det inte alls."   - Tage Danielsson



Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: