Igår & Idag.

Igår försov jag mig, enligt mig själv gjorde jag det i alla fall, eftersom jag gick upp en timme senare än vad jag brukar när jag börjar tidigt i skolan. Martin hade åkt iväg jättetidigt till når ställe neråt Göteborg, så jag fick lite panik. Jag hade exakt 40 minuter på mig att fixa mig, båda barnen, få iväg dom till dagis och sedan ta mig till skolan.
Det gick bra, men jag kommer aldrig försova mig igen, jag gillar inte stressiga mornar.

I skolan hade jag först religion, där vi valde vad vi vill fördjupa oss i.
Sedan hade jag prov i psykologi, och det vill jag inte ens prata om.....
Sedan flera timmars rast.
Sist men inte minst datakunskap, där Adam fick mig att bli pigg. Han har det där lilla extra som gör en glad, och vi hade roligt åt en stackare som nog inte har sett en dator förut.....

Idag började jag lite senare, det var skönt att få ta allt i sin takt.
Samhäll i skolan, skittråkigt.
Blir man upphetsad av ord som: inflation,deflation,BNP och tillväxt, så hade man säkert blivit helt till sig.
Två timmar kändes som en: EVIGEEEEEEEEEET (nynnar carola).
Jag mötte Martin på väg hem och vi gick och köpte lite lunch.
runt 13:00 åkte vi och hälsade på barnens nya dagis.
Jag är helt övertygad om att de kommer att få det jättebra där, vilken skillnad på bemötande!
Det jag älskar mest är att dom har en ateljé, ett musik/teater-rum,att de planterar bär och träd själv, och att de är i skogen en gång i veckan.
Framtiden ser ljus ut!

Igår insåg jag att jag bara har en sömntablett kvar till idag, det gör mig lite orolig eftersom de inte ringt mig från vårdcentralen än.
Jag vill inte ha fler kvällar med tårar, de andra tabletterna jag har blir man inte speciellt sömnig av, mest likgiltig.
Nu ska jag fixa med lite hemligheter och se på en film som mina vänner har rekomenderat.

Du min förtvivlan och min kraft,
du tog allt eget liv jag haft,
och därför att du krävde allt
.
gav du tillbaka tusenfalt.


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: