Motljus och olivodling.

Igår var det en kaosartad morgon, barnen ville inte vara med alls, så vi packade in oss i bilen.
Vi stannade till vid Biltema och köpte en trehjuling till Lowe, sedan körde vi hem till svärisarna.
Barnen lekte och lekte hela dagen.
Vi byggde lite till på träkojan och åt glass.
Martin och jag jobbade på min framtida gitarr no.2, my precious!
På eftermiddagen åkte vi hem och städade.
Sedan tittade jag på en av mina favoritfilmer, Hairspray, jag är förälskad.
Det är min dröm att någon gång få spela Tracy Turnblad.

Idag gick vi upp tidigt allihopa och skulle käka frukost när vi upptäcker att mjölken är slut...
Martin tog med sig Lowe och skulle köpa mjölk, men självklart var inte en enda affär öppen.
Det var bara att gilla läget.
Stackars Martin får abstinens.
Vi åkte till Maxi och handlade, och det var ju en jäkla tur att vi inte handlade så mycket, för när vi kom fram till utcheckningen på självscanningen så säger tjejen i kassan att vi ska ha kontroll idag...
Så det var ju bara att plocka upp allt, kontrollera att vi hade gjort rätt, och sedan packa ner allt igen.
Lite sur var jag faktiskt.
För vi hade gjort helt rätt.
Vi åkte hem och städade lite grann och visade sedan upp lägenheten för ett ungt par.
Sedan ställde vi oss och lagade mat och väntade på våra middagsgäster D & L.
Ellioth blev helt uppspelt av att det kom hem folk, så han pratade oavbrutet i flera timmar.
Det var skönt att få vara social och skratta och äta god mat.
Det ska bli kul att bli grannar med dem när vi flyttar, så att Martin och jag börjar vara sociala tillsammans med andra.
Ikväll ska jag bara vila.
Egentligen har jag massor med skolarbeten, men jag vet inte i vilken ände jag ska börja faktiskt.

Don´t dream It - Be It.




Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: