Money makes the world go around.

I morse åkte Martin innan någon annan vaknat.
Jag hade ingen väckarklocka, så det var tur att jag vaknade av mig själv idag.
Jag hann lämna barnen, fixa mig och kila iväg till skolan.
En lektion, lyssnade på två redovisningar i psykologin.
Sedan gick jag och T in till stan.
Var tvungen att gå till banken och låsa upp min internetdosa (som Ellioth varit och knappat på så den låste sig) så jag kunde betala mina räkningar. Inne på banken inser vi att vi kommer få vänta länge... det fanns två personer som jobbade, och kön var desto längre.
En kölapp och en soffa fick det bli.
Efter en stund kommer en äldre man in med en STOR gosehund under armen, han börjar prata med alla där inne.. jag funderade på om han kanske inte hade alla plankor i staketet....
Han ställde hunden på bordet framför mig och sa att hunden skulle sitta och titta på mig.
Vid det här laget hade jag fruktansvärt svårt att kväva skrattet...och killen med tidningen som satt bredvid mig kände nog likadant.
Efter en stund gick han i alla fall.
Jag fick min bankdosa upplåst till slut.
Sedan gick vi till stan, jag köpte en bikiniöverdel, en bh och två par trosor för en mycket tillfredställande summa.
Vi gick vidare till Stadium där jag köpte en bikiniunderdel, en stor blå yogaboll, ett hopprep och en vattenflaska.
Sedan gick vi till ett fik och beställde oss lite sallad och kaffe, sedan kom våran kära I.
Vi åt gott, drack gott och T förhörde mig och I på ett prov vi har i morgon.
Efter detta förhör rörde vi oss vidare i affärerna.
Jag handlade två linnen och två par tajts.
Sedan köpte jag en vaxduk till matbordet.
Man kan kort sagt säga att notan idag blev lite större än jag hade tänkt mig, men jag hade väldigt trevligt, och jag köpte användbara saker, faktiskt.
Sedan skiljdes alla tre åt.
Jag gick och hämtade barnen, gav dom mat, klippte till vaxduken, diskade (eftersom ingen annan hade gjort det).
Herrn kom hem två timmar senare än jag trodde.
Jag var lite sur.
Barnen ville inte somna.
Jag kom på att vi ska bort i morgon eftermiddag och på torsdag eftermiddag också!
Jag kom på att jag glömt att jag måste baka!
Jag blev plötsligt mycket stressad igen.
Nu äter jag apelsin och ska plugga lite till på provet.

"Räck mig de väna läpparnes kalk, fast drycken han ger mig
städse i ljuvaste fröjd blandade saknadens kval!
Aldrig du närmat din mun, förrän, gripen av trånad, min ande
slet i de känsliga band stoftet på honom har lagt.
Liksom en fånge vid vinterns slut, när en smekande vårfläkt
spelar från blånad sky in i hans fängelsevalv,
trycker mot gallret sin kind och andas och njuter, men känner
dubbelt i njutningens stund tyngden av bojan han bär;
så när din kyss, så frisk som västan på blommande ängar,
skön som en ros i sin knopp, kom till min fängslade själ,
spratt i bojan hon upp och trängde mot läpparnes stängsel,
ivrig att svinga sig bort, svinga i frihet och ljus
hän till den värld, där ditt innersta jag, du älskade, dväljes,
där, för att, död för mig själv, evigt få leva i dig."



Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: