En sån där dag.

Jag tänkte börja med att avverka det som har varit dåligt först,
så vi bara kan släppa det sedan.
Förra veckan hade jag matteprov, jag var ganska så pepp och tänkte att: det här klarar väl jag.
Men när jag får provet framför mig så var allt det jag lärt mig som bortblåst.
Idag fick jag tillbaka provet, jag fick 1 poäng från Godkänt.
1 poäng!!!
1.
Nej då, jag är inte ett dugg bitter.....


Dagens höjdpunkt måste ändå vara min redovisning i svenska c.
Jag var självsäker och tyckte själv att jag gjorde ett grymt bra jobb.
När jag var färdig sa läraren att det inte fanns någon invändning mot någonting.
Lycka.

I bilen på väg hem lyssnade jag på nyheterna, då kom nästa smäll i ansiktet:

"Landstinget kräver att ett lesbiskt par i Piteå själva bekostar tre inseminationer för 9 000 kronor - innan de kvalificerat sig för att få insemination gratis. Detta har nu paret klagat på i en anmälan till diskrimineringsombudsmannen, som kommer utreda fallet. I anmälan noteras att heterosexuella par erbjuds samma behandling gratis."

Argumentet är att lesbiska faktiskt inte har några medicinska fel.
Nej, MEN när ska vi sluta särbehandla människor?
Ska inte alla ha lika stor rätt att skaffa barn!?
Jag blir besviken, fruktansvärt besviken.

Och när jag ändå håller på så kan jag säga att det var på tiden att homosexuella ÄNTLIGEN får ingå äktenskap.

Kärlek åt alla.



Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: