Helgmys.

Igår efter lunch fick barnen åka med sin farmor och farfar hem,
Martin tyckte att vi skulle ha ett dygn för oss själva.
Jag gillade inte idén först, men det var säkert flera år sedan vi var helt ensamma såhär länge,
och nu i efterhand måste jag erkänna att det var underbart.

Vi gick ut och åt på restaurang, eftersom jag var väldigt sugen på plankstek.
Vi hade tur som fick ett bord, det var hur mycket människor som helst där.
Maten var jättegod, men det tog en stund innan jag verkligen kuna slappna av och försöka sluta tänka på barnen.
Efter middagen gick vi på bio och såg "bröllopsfotografen".
Martin hade beställt guldstolar till oss så jag satt som en gravid prinsessa hela filmen.
Det var det roligaste filmen jag sett på mycket länge!
Det var en så bra blandning av komik och allvar.
När vi kom hem blev det mys resten av kvällen....

Idag sov jag till klockan 10!
Helt otroligt underbart.
Martin gjorde frukost till mig, jag kan ju inte säga att jag inte blivit uppvaktad i helgen i alla fall.
När vi ätit färdigt började vi storstädningen och ommöblering av lägenheten.
Höststäd, lika bra att passa på innan vi skulle åka och hämta barnen.
Vi städade i flera timmar och vi hann med allt utom vardagsrummet.

När vi kom och skulle hämta barnen blev vi bjudna på middag.
Jag har inte behövt laga mat en enda gång den här helgen, lyx!
Lowe blev jätteglad när vi kom, Ellioth också men inte lika mycket som Lowe.
Det första Lowe gjorde var att ge mig en jättekram, tog mig i handen och sa: "hem".
De hade haft det jättebra, men Lowe blev nog glad att få åka hem.

Barnen somnade i bilen hem och nu sover de i sina sängar.
Jag har pluggat lite grann nu på kvällskvisten, men tappade lusten ganska fort.
I morgon ska vi upp med tuppen, skolan kallar.

"Shhh, tugga inte så högt....du väcker ju Metallica"


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: