Tji fick jag.

Igår pratade jag med min lillasyster på msn och hon frågade hur barnen mådde,
jag sa att de mådde hur bra som helst.
Bara ett par minuter efteråt ringer min telefon, Ellioth är sjuk, feber och utmattad.
Det var bara att kila ner och hämta honom.
Tji fick jag.
Han hade hög feber hela kvällen och låg utslagen i soffan.
Han har sovit oroligt i natt, men nu sitter han och äter glass, för det vet han att man ska när man har feber.
Men febern vill inte ge med sig och inte hostan heller för den delen.
Sjukstuga hemma hos oss idag.

Idag går jag in i v.28 (27+0).

Barnet:
I vecka 28 är medelkroppslängden 38 cm från hjässa till häl och barnets medelvikt är 1200 gr. Huvudets omkrets är 27 cm.

En del barn lägger sig tillrätta redan nu med huvudet nedåt. Även om det börjar bli trångt kan barnet slå kullerbytta i livmodern.

Håret på huvudet har vuxit och barnet har fått ögonbryn och ögonfransar. Barnet öppnar och sluter ögonen.

Jaa kom på att om den här bebisen vill komm ut i vecka 38 precis som mina första två, då har jag bara 10 veckor kvar, vilket mattegeni jag är.


"Det är i mötet med publiken som magin uppstår.

Då växer vingarna ut och vi kan flyga."






Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: