Kalas och foglossning of doom.

Summering av helgen:

Fredag:
matte b på morgonen. Biologiprov klockan 13:00. Svenskan inställd.
Jag, C och J åkte hem till mig och lyssnade på musik, spelade gitarr och skrattade åt klipp på youtube.
När Martin kom hem med barnen lagade vi tacos, och det var kul att vi var så många runt matbordet.
Barnen somnade efter många om och men, och klockan 20:00 var tv:n min, C:s och J:s.
Det var som väntat en besvikelse, våra viljor vann inte idag heller.
Ingen kommentar.

Lördag: Vi vaknade tidigt (läs: barnen vaknade tidigt och väckte oss). Mys-frukost.
Vi satte igång ganska snabbt med att börja städa lägenheten, kalas klockan 14:00.
Dammsuga, skura, damma, pyssla, dona.
Hämta älskade lillasyster på stationen innan kalaset, okej, hon fick ta en promenad till Ica eftersom vi var sena.
Hem igen och göra tårtor, plocka fram koppar och fat, klä barnen i finkläderna.
En snabbmacka.
Jag var så glad och peppad för barnens skull, många av de som skulle komma har inte sett våran lägenhet förut.
Men min glädje var som bortblåst när svärisarnas hund kommer inspringandes i lägenheten.
Jag hade sagt till Martin att han skulle ringa och säga till att jag inte ville ha honom här hemma.
Allt mitt städande var förgäves, som bortblåst.
Det är vita hår överallt, och jag som är känslig för djur, allergi alltså.
Jag var så besviken att ingen hade frågat vad vi tyckte, hör inte det till vanligt hyfs?
Nu sprang han omkring här hemma, hoppade upp på soffan, hårade ner överallt, dreglade på bordet, försökte sno bullar och kakor av barnen.
Jag kunde inte vara glad.
Hade det inte varit för att det var barn här, hade jag skällt ut dom efter noter.
På kvällen hade vi lite mys med grönsaker och dipp och körslaget på tv.

Söndag: Vi åkte till barnens hus och köpte lite leksaker för pengar barnen fått i present, de hade beslutsångest stackarna. De kom därifrån nöjda och belåtna i alla fall.
Hem och fixa fika, barnkalas idag.
Klockan 14:00 kom barnen och de var alla glada att se varann.
Fika, presenter och massor av bus.
På kvällen var alla helt slut och vi lade oss tidigt allihopa, en ny vecka var ju på väg.

Idag: Matte b. Biologi (artkunskap). Räksallad till lunch. Engeska (Idioms).
Jag har haft fruktansvärt ont idag, jag kunde knappt ta mig från skolan.
Jag fick bita mig i läppen när jag gick hem från dagis med barnen för att inte börja gråta.
Jag trodde inte att man kunde ha såhär ont.
I morgon har jag prov, nu måste jag plugga.

"Jag är ingen soldat,
jag har inga vapen att ta till,
inga korståg jag vill gå,
ställ mig inte i ett led,
du får mig aldrig att stå still,
jag fungerar inte då,
jag är ingen soldat,
jag tänker inte så."



Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: