Skäms!

Nu är jag arg igen.
Börjar bli en vana nu va?
För några dagar sedan när jag kom hem från skolan så var våran barnvagn borta från barnvagnsplatsen i trapphuset.
På anslagstavlan sitter det en lapp från städerskan/hyrestant att hon har flyttat våran vagnen till ett cykelrum för att den kan börja brinna om den står i trapphuset.
Då började jag surna till lite grann och fick gå på jakt efter ett cykelrum.
Jag hittade cykelrummet och i ren protest ställde jag tillbaka den på barnvagnsplatsen.
Men så idag när jag släpper in Ellioth så ser jag den där städerskan/hyrestant i trappen.
Jag tänker inte mer på det men sedan är vagnen borta, men den här gången ingen lapp.
Jag skulle själv vilja kalla det stöld.
Det värsta jag vet är när folk rör MINA ägodelar.
Ellioth säger till mig senare att:
"mamma, det var en tant som sa till mig att vagnen och sparkcykelt inte får stå här, det är förbjudet".
Hon måste väldigt konflikgträdd eftersom hon pratar med min 5-åriga son i stället för att ringa på min dörr och konfrontera mig direkt.
KBAB har blivit helt nojjiga angående brandrisker.
Vi får ringa och be om telefonkataloger tex.
Det finns ett perfekt hålrum i väggen i trapphuset som är till för rullatorer och barnvagnar (huset är byggt typ -72) ,men uppenbarligen får vi inte använda den ifall det börjar brinna.
Nu kommer lite funderingar här:

  • Varför gäller inte denna policyn alla KBAB-hyresgäster i Karlstad?
  • Varför skulle just min vagn (men ytterst lite tyg på) antända hela byggnaden när hela källaren (1 meter bort) är full av alla hyresgästers skit som däremot skulle kunna bränna ner hela kvarteret?
En an mina grannar ha en syskonvagn som inte går in genom deras dörr, de har också använt det perfekt utrymmet i trapphuset, de är nu hotade med vräkning.
Jag skäms över KBAB och hoppas jag snart hittar någon annanstans att bo.

Who are you
To criticize her?
Who are you
To despise her?
Leave her, leave her
Let her be now
Leave her, leave her
She's with me now
If your slate is clean
Then you can throw stones
If your slate is not
Then leave her alone!

Kommentarer


Postat av: Tant

Det klart att det kan kännas tungt att få hämta sin vagn från ett förråd, men frågan är om du vet hur mycket rök det eg blir av en barnvagn som brinner i en trappuppgång.

2009-09-04 @ 08:31:01

Postat av: fröken fräken

hej!

Kan förstå att du blir arg att hon pratar med din son istället för att prata med dig. Grejen med förbud om barnvagn i traphus beror på att just BARNVAGNAR är det värsta och sämsta att ha i trapphus vad det gäller röken. finns nämligen inget som rökfyller ett område så snabbt som barnvagnar gör. Så detta är en regel för alla hyresvärdar från brandombuden.Alla hyresvärdar har skyldighet att ha utrymme för barnvagnar och dyl i föråd just av denna aspekten. Som hyresgäst har du tom rätt att kräva det av hyresvärden, just ur brandsynpunkt. Så detta kanske kan få dig lite lugnare...då detta inte var riktat mot dig;)

2009-09-04 @ 14:28:16


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: