"Rötteborg" = Göteborg.

Fredag morgon gick vi upp 06:30, klädde på oss och käkade lite frukost.
Martin skjutsade barnen till dagis, och sedan mig till skolan.
Jag hade matte b i två timmar, sedan var Martin snälla och hämtade mig.
Vi käkade snabblunch hemma och pckade ihop lite grejjer, sedan hämtade vi barnen på dagis och begav oss mot Göteborg och Supercross/FMX.
Som tur var hade inte barnen vilat något på dagis så båda slocknade ganska snabbt i bilen, vilket underlättade resan mycket.
När vi väl var framma i Göteborg hamnade vi helt fel, och G försökte guida oss på telefon.
Det gick inte så bra, så vi plockade fram gps:en.
När vi äntligen hittade till Ullevi så skulle vi ju hitta en parkeringsplats också, det var ju lättare sagt en gjort.
Till slut lyckades även detta, så jag äntligen fick krama om G som hade tålamod att stå och vänta på oss.
Eftersom det inte fanns ett enda matställe i närheten så fick vi köpa mat i ett litet tält precis utanför Ullevi, 40 spänn för en hamburgare, 20 spänn för en korv och 20 spänn för en dricka.
Jag var skitsur över dessa priser, men utan mat hade vi ju kolat så det var ju bara att gilla läget.
Tyvärr var vi framme i Göteborg så sent att vi bara hann träffa G en stund, trist.
Ellioth var dock bara glad över att äntligen få komma in och titta på crossarna.
När första crossarna kom in var han helt såld, Lowe också med sina gröna hörselskydd.
Det var så himla häftigt!
Tävlingarnai supercross var helkul, men det som i alla fall jag var där för var freestyle motorcross.
Vi var nog rätt sålda allihopa.
Timmarna gick rätt snabbt, Lowe deckade först och sedan Ellioth strax efter vid 22:15 tiden.
Direkt efter finalen i Supercross skyndade vi oss ut till bilen, vi hade ju bara tre timmars bilresa hem också...
Barnen somnade i stort sett så fort vi kom in i bilen, men jag var hungrig som ett lejon och ville inte sova.
Vi försökte ta oss ut ur Göteborg men det var trafikstockning, det tog hur lång tid som helst att komma loss.
När vi äntligen kom ut på en lite större väg hittade jag äntligen det jag letat efter, nämligen en MCdonalds-skylt.
Den lilla kommunen vi hamnat i hette Ale, och jag kan säga att jag aldrig tänker stanna där igen.
Först kunde vi inte beställa för ingen hade tid att hjälpa oss, det var helt enkelt full rulle i Ale.
När vi äntligen lyckats beställa mat fick vi vänta hur länge som helst innan en tjej säger att hon glömt bort vad vi ville ha. Efter ytterligare lång tid fick vi våra 2 burgare, 2 pomme och två chokladmilkshake, det tog ju bara 40 minuter....vilken snabbmat.
Vi kom hem 03:00 och då var sängen efterlängtad.

Igår Lördag var vi helt möra allihopa, vi åkte ut till svärisarna och slappade.

Idag var alla utvilade och glada på morgonen.
Vi åt frukost och åkte ut till svärisarna igen.
Ellioth åkte massor av cross idag, han leker att han är "killarna i rötteborg".
Martin tog sig en motionsrunda i skogen på sin cross, och när han kom tillbaka flämtade han och var helt grå i lera.
Lowe hoppade studsmatta och mekade med pappas cross.
Jag gick runt och passade på barnen och njöt av den varma höstsolen.
I eftermiddags satte vi äntligen upp hyllorna ovanför våran nya tv, det blev riktigt snyggt!
Tvätten är tvättad, jag är nyduschad, sängen väntar på mig.
I morgon bitti ska jag och Martin på ultraljud.

"Om du var vaken skulle jag ge dig allt det där jag aldrig ger dig,
men du, jag ger dig min morgon, jag ger dig min dag."

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: