Jag vill ha mer jul.

Lite tips på smaskiga praliner.
chocko
Rulla små bollar av nougat eller marsipan (jag har testat båda delarna och det blir lika gott).
Tänk på att nougat smälter fort så stoppa in dem i kylen en stund efter du rullat dem.
Det är helt okej att slicka på handen när du rullat klart dem, men bara om du tvättar händerna också..hehe.
doppa
Smält och doppa i valfri choklad, jag föredrar vit choklad.
Det kan också vara bra att lära sig hur man tempererar choklad så att den inte smälter i handen så fort du tar en bit.
sprits
Om du vill göra pralinerna lite lyxigare kan du smälta mer choklad i en annan färg och spritsa över, vi använde en sked, det funkar det med!

Den här var lite slarvigt gjord, nästa omgång blev mycket snyggare!
Jag har nästan gett bort  alla praliner jag gjort så att jag inte ska äta upp dem själv, det roligaste är ju faktiskt att göra dem, tycker jag.

Kommentarer


Postat av: britta bloggar

åh mums!

2010-12-06 @ 21:56:40
URL: http://brittabloggar.wordpress.com

Postat av: Mima

Åh va fiiina! Dom ser köpta ut! Måste åxå pröva! =)

Kram!

2010-12-07 @ 00:05:52
URL: http://mammamima.blogspot.com


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: