Lucia.

Glad Lucia på er!
Klockan ringde 05:30 i morse och jag fixade i ordning mig själv innan jag drog upp alla andra.
Pepparkakskläder på och jag fick glitter i håret.
Vi var nere i kyrkan i tid och vi fick platser längst fram.
Innan barnen kom in sa en fröken att fotografering var förbjuden under själva uppträdandet men att man fick fota när dem var klara.
Men självklart fanns det spån som fotade i alla fall, sånt stör mig, när vuxna människor inte kan lyssna.

Barnen sjöng för fulla muggar och jag blev sådär rörd som bara jag kan bli, jag tycker verkligen om sådana här traditionella stunder.
Mellan två låtar blev det jättetyst och då säger Lowe högt och tydligt: "mamma, jag är trött".
Barnen brukar vakna rätt tidigt, men idag tyckte till och med Lowe att det var FÖR tidigt...
Efteråt fick vi kaffe, lussebullar och pepparkakor.
En liten flicka stod och röck mig i min läpppiercing och kikade intresserat på mina tatueringar,
hon var snäll och lade en filt över mig också så att att jag inte skulle frysa.

Nu har jag precis kommit hem och ska vila ett par timmar med lilleman innan det är dags att hämta barnen igen.
Ikväll blir det ett luciatåg till.


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: