Tänker klaga lite.

Jag är så trött på pengar!
Jag har inte arbetat innan jag skaffade barn vilket resulterar i lägstanivån på föräldrapenningen (180 kronor per dag) och eftersom dem ska dra så jäkla mycket skatt på pengarna så får jag ut ungefär 4000 om jag har tur.
Hur har dem tänkt här?
Visst, jag har en man som tjänar pengar, men han är ingen höginkomsttagare och vi har faktiskt räkningar att betala och ett kylskåp/frys att fylla (och så allt annat man behöver till barnen).
Självklart ska dem som har arbetat innan få mer föräldrapenning eftersom dem avstår från en lön, men jag tycker i alla fall att jag borde få lite mer pengar.

Det kommer alltid finnas människor som har det värre, jag vet, men jag tänker klaga lite i alla fall.
Jag är så trött på att vara beroende av Martin och våra pengar räcker aldrig till.
Ni får säga vad ni vill men jag tycker i alla fall att det är orättvist.
Nu har jag 300 kronor kvar tills barnbidraget kommer.

Kommentarer


Postat av: Johanna

Åh, du är inte ensam. Jag tycker lite såhär att jag har jobbat sedan jag var 14 och får ut så lite som jag får ut. Det kan jag reta mig röven på att jag sletit timmar, dagar, nätter and so on i år och får inte mer. Sen kan folk som är höginokmsttagare vältra sig i pengar. Spara sina dagar, medans en annan som skulle vilja spara dagar inte kan pga ekonomi. I agree!

2010-12-03 @ 09:27:12
URL: http://seluna.blogg.se/

Postat av: Frida

Jag vet hur det känns hatar att inte ha pengar!!!

Jag har jobbat och endå får jag inte ut me än 5000 i månaden...

2010-12-03 @ 20:34:22
URL: http://fridolfo.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: