Förhoppningar.

När jag flyttade hit började jag må dåligt.
Tyvärr blev det inte bättre med tiden.
Jag är en av många människor som lider av panikångest.
Det är något man inte tror ska hända en själv.

Jag fick ganska snabbt remiss till en psykolog,
tyvärr fungerade inte riktigt kommunikationen mellan oss.
Jag kände inte att hon kunde ge mig det jag behövde,
det kändes inte som om hon förstod mig.
Jag bestämde mig för att jag inte behövde hjälp,
väldigt naivt.

I värmland får man som nybliven mamma fylla i ett formulär hos bvc över hur man mår,
ett väldigt bra sätt att fånga upp mammor som mår dåligt.
Tyvärr finns det nog en väldig skam i vårat samhälle att man är en dålig människa om man mår dåligt när man har barn, men jag fyllde i formuläret sanningsenligt och utan skam.
Jag fick en remiss skriven och idag var jag på mitt första besök hos en ny psykolog.
Det var en mycket ung, vacker kvinna som kom och hämtade mig i väntrummet, nästan som en ängel,
och jag blev lättad över hennes ålder.

Jag var jättenervös.
Jag har ibland så svårt att sätta ord på vad jag känner,
speciellt när man måste svara på beställning.
Allt kändes verkligen jättebra,
jag fick ventilera rätt mycket på bara en timme.
Det enda jag reagerade på var att hon antydde lite försiktigt att det jag hade att säga just den här gången inte var något man kan göra något åt, och vad mitt syfte med att kontakta dem var.
Men hur ska man på en timme hinna förklara allting som rör sig inuti mitt huvud?

Jag tog i alla fall en ny tid,
för jag vill att hon ska hjälpa mig att gräva djupare i mina tankar och mitt mående.
Jag har känt mig trött hela eftermiddagen,
det är som om allting jag sagt till psykologen tog med sig väldigt mycket energi med sig ut.

Jag har stora förhoppningar på att efter en inte allt för lång framtid få må helt bra.
Mest för min skull, men även för människor i min omgivning.

Kommentarer


Postat av: Jonesy

Jättebra om du träffat någon som hjälper dig på rätt sätt äntligen! hoppas, hoppas

Jag vet ju själv hur det är. Ibland undrar man om de ens vill hjälpa en att bli bättre. Vissa lyssnar nog inte.

2010-06-05 @ 08:58:59
URL: http://jonesythekatt.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: