Grinig.

Den här dagen började rätt bra,
prinsarna åkte till dagis och jag och lilleman fick en mysfrykost tillsammans.
Jag var väldigt sugen på att åka in till stan så jag ringde en vän och vi bestämde träff.
Jag fixade i ordning mig och lillen och gick ut till bussen,
jag var tidig som vanligt och fick stå och vänta.
När bussen kommer blir jag jätteglad eftersom det nästan var obehagligt varmt ute.
Jag är på väg mot dem bakre delen på bussen när busschaffören skriker:
"du får inte plats!".
Han stänger dörrarna och lämnar oss kvar på hållplatsen,
det är här min dåliga dag börjar.
Jag börjar känna mig stressad, eftersom jag ändå har två barn till som ska hämtas på dagis senare.
17 minuter fick jag vänta på nästa buss och lillen var inte glad i sin vagn.

Väl inne i stan träffar jag min vän och vi går till Lagerhaus
för att jag ska köpa en filt till lillen som jag spanade in förra veckan.
Då har den självklart tagits bort ur sortimentet!
Jag blir än en gång lite bitter eftersom jag inte tog mig råd förra veckan att köpa den,
och så nu när jag äntligen hade lite pengar är den borta!

Vi gick runt en stund på stan och satte oss senare i amningsrummet för att byta blöja.
Då kommer en objuden alkis och knackar på,
då låser jag dörren.
En städerska kommer in och städar och gör fint.
Ett annat par föräldrar kommer med sin lilla pojke,
även de för ett blöjbyte.
Mamman i familjen gick på toaletten och sedan fick de bråttom därifrån.
Jag går in på toaletten när de försvunnit och blir förbannad.
Hon måste ha varit rädd för bakterierna på toaletten och stått upp och kissat,
för det var kiss på hela toaletten och hela golvet.
Är det så vuxna mäniskor beter sig?
Kunde hon inte bara ha lagt papper på toaletten!?
Eller i alla fall städat efter sig!

Shoppingturen blir inte så lång eftersom jag måste åka och hämta barnen.
Då missar jag ju självklart bussen och får stå och vänta
vilket resulterar i att jag blir sen till dagis.
Jag hatar att vara sen,
jag är hellre en kvart tidig än sen.

Lillen har matvägrat hela dagen och jag funderar på om det kan vara värmen.
Sist det var varmt gjorde han inte annat än åt,
idag har han skrikit så fort jag lagt honom vid bröstet.

Den här dagen blev inte riktigt som jag ville att den skulle bli.
Jag känner mig bara trött och sur just nu.

Usch.

Kommentarer


Postat av: natalie

Du glömde berätta att du träffade mig på stan ;) hahaha.. det va roligt att träffa dig igen, även så för några minuter =)

2010-06-03 @ 01:05:37
URL: http://hnv.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: