Lattemamma?

Idag letade jag upp definitionen av "Latteförälder", mest för att reda ut begreppet och för att se om jag kan (trots att jag inte annars gillar det) katigorisera mig själv.
Såhär lyder resultatet:
"Latteförälder, lattepappa eller lattemamma är en informell benämning på en modemedveten småbarnsförälder av övre medelklass i en storstad. Latteföräldrarna har fått sitt namn genom att de ses köra sina barn i barnvagn till och från kaféer där de dricker caffe latte.
"

Okej, nu är frågan om man måste uppfylla alla kriterier för att få kalla sig själv för latteförälder (även om det inte låter särskilt smickrande).
Jag är inte speciellt modemedveten, jag tillhör inte det övre medelsklassen och jag bor inte i en storstad.
Däremot har jag en svaghet för latte, men bara om den är med hasselnötssmak, och ibland händer det väl att man kan se mig på caféer med min barnvagn.

Nej, jag är nog helt enkelt bara en vanlig trebarnsmamma som har en förkärlek till kaffe.



Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: