Dag 9 - Min tro.

Ni som känner mig väl vet att jag är kristen.
Inte  "jag-är-döpt-och-konfirmerades-för-att-få-presenter-och-betalar-kyrkskatt-fast-jag-aldrig-går-till-kyrkan"-kristen.
Jag är troende kristen, jag tror på Gud.
Provocerande för vissa, man har ju fått höra både det ena och det andra.
Respektera mig så respekterar jag er.

Jag är inte uppvuxen i ett kristet hem men jag döptes som dem flesta barn.
Min tro började växa i samband med att jag konfirmerades och sedan dess har jag varit aktiv i svenska kyrkan.
Jag är gift med en man som hatar allt som har med religion att göra, dock är våra barn döpta, mest för att jag ville det antar jag.
Skulle dem vilja gå ur svenska kyrkan när dem bli stora, fine.

Jag har inte läst hela bilbeln, det har jag inte, och jag lever inte efter den.
Jag tror på mitt sätt, alla kristna tror inte på exakt samma sätt.
Ibland är min tro stark, ibland är den svag.
Jag är bara en helt vanlig troende människa.

Kommentarer


Postat av: Evelina

Jag respekterar alltid människor i olika slag. Dom som tror mer, dom som blir kära i "fel" kön, dom som vill klä sig som punkare ... ja av alla slag! Så länge inte någon skadas. När det gäller att tro på Gud så gör jag det inte själv.. (Skulle ibland vilja) men tycker att dom som lever med sin tro oftast är underbara personer. Dock har jag stort problem med "Gudarna-av-alla-slag" då många krig startats av detta, pågrund av fördommar mot andra människor (homosexuella) och pågrund av alla konstiga "regler" som går föra självaste människan. Nu pratar jag om alla slags religoner och kulturer. Men jag tycker ändå att det vore mysigt att kunna tro på en liten gud. Någon att vända mig mot i svåra tider. Och visst undrar man ibland hur allt blev till... hela våran jord.. vi människor.. (Minsta lilla cell) Stor fråga! Många svar!! Fin blogg!!

2010-11-23 @ 20:16:29
URL: http://pseudotvillingmamma.blogspot.com

Postat av: indiemorsan svar:

Ja fy fan. Jag kan bli arg bara jag får en blick på bussen av någon. Man känner ju igen den dömande blicken..

2010-11-23 @ 21:05:26
URL: http://indiemorsan.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: