En lite obehaglig upptäckt.

Idag var jag väldigt sugen på blomkål och köpte ekologisk odlad sådan i affären.
Nu ikväll fixade jag dipp och började bryta i sär kolhuvudet, vad jag inte hade väntat mig var att jag skulle få escargot på köpet...
Nu har jag synat varenda liten blomkålsblomma innan jag stoppat dem i munnen, nu blev jag sådär nojjig igen.
Förresten kom jag precis på att det inte heter snigel om den har skal, det heter snäcka (det lovar jag att min biologilärare jag hade på komvux hade poängterat), men det gjorde inte upplevelsen trevligare för det..
snigel

Kommentarer


Postat av: Emma "grannen"

Kommer ihåg när jag gick på skolan! då va de blomkålssoppa och när alla satt i matsalen och åt började folk märka svarta saker i soppan som simmade runt! då hade det varit lus i blomkålen men läraren sa att det va svartpeppar :) men när fick svartpeppar ben och kan simma? :D hahaha

2010-11-10 @ 21:19:48

Postat av: W - ung 3barnsmamma & Fotograf

åh fy, låg den i din blomkål?



jaha men då var det ju 3 år emellan iaf =) mysigt!

kram

2010-11-11 @ 08:12:35
URL: http://dyrbarkarlek.blogg.se/

Postat av: Mette

Åhhhh fyyy vad äääckligt. Vet när jag o mina tjejjkompisar skulle ha tacokväll och köpte en isbergssallad som det var hundratals små blomflugor som byggt bo i.. ryser.

2010-11-11 @ 11:24:15


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: