En vecka i Norrköping.

Nu har jag inte bloggat ordentligt på en vecka, jag har faktiskt haft lite abstinens.
Jag har haft en helt underbar vecka hemma i Norrköping, tyvärr har den gått alldeles för fort.
En liten sammanfattning av veckan som gått:

Förra lördagen: på kvällen blir jag oerhört sugen på att gå ut på krogen så jag övertalar min lillasyster att följa med. Vi tog även med oss grannen. När vi fixat oss och vinat lite tog vi spårvagnen in till stan, det pirrade i hela kroppen på mig.
Dock skulle min glädje komma att bli kortvarig. När vi kommer ner till Grand är det världens kö.
Duktiga som vi är ställer vi oss sist i kön med en förhoppning om att det ska gå fort.
I Sverige är vi inte kända för att gilla närkontakt med främlingar men i den här kön stod vi som packade sillar. Dem flesta var fulla och glada, men jag började tappa tålamodet.
Vi väntade och väntade. Vissa gick förbi hela kön och kom in ändå, men vi stod kvar i regnet.
Efter 1,5 timme köande fick vi äntligen komma in, dock var vi tvungna att ta sista spårvagnen hem, vilket resulterade i att vi bara hann vara inne på grand en halvtimme.
När vi kommer till hållplatsen upptäcker vi att dem ändrat tiderna, alltså kunde vi ha stannat längre....
Eftersom vi inte hade fått några stämplar kunde vi inte komma in på krogen igen, och jag vägrade köa igen. Det var bara att åka hem och sova i stället.

Söndag: vi hälsade på hos min storebror och hans sambo och gosade med deras kaniner.

Måndag: snabbvisit på öppna förskolan där jag alltid gått med mina barn.

Tisdag: heldag med min älskade storasyster och hennes barn med många koppar kaffe. Hon bjöd även på en helt underbart god tomatsoppa!

Torsdag: vi tog med barnen till badhuset där vi badade i flera timmar, vi var helt slut efteråt! På kvällen kom äntligen Martin tillbaka.

Fredag: Martin var på arbetsintervju, tyvärr får vi inte svar förens om tre veckor. Fortsätt hålla alla tummar ni har för att jag och min lilla familj ska få flytta hem igen.

Lördag: långpromenad med barnen i skogen. På kvällen åkte jag, Martin och min lillasyster och drack lite cider med min storebror och hans sambo, vi fortsatte sedan hemma hos dem där jag fick en allergisk reaktion mot kaninerna så att vi fick åka hem.

Idag har vi åkt hela vägen från Norrköping och är nu tillbaka i Värmland.
Vi har hunnit storhandla, städa och äta middag på ganska kort tid.
Nu sover två av tre barn och jag sla bara gosa ner mig i soffan resten av kvällen.
Jag lägger upp lite mysiga bilder sedan.
Älskar er.

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: