Gastric bypass.

Gastric bypass, GB, är ett operativt ingrepp där magsäcken förminskas för att patienten ska gå ner i vikt.
Ett tag funderade jag själv på en sådan operation, men jag är livrädd för att bli sövd och bara tanken på att någon ska in i min kropp och skära ger mig kväljningar.
Det finns människor i min närhet som gjort den här operationen, dem har ofta fått höra att "dem tar en genväg" för att gå ner i vikt.
På ett sätt kan jag förstå det här.
Jag är ingen slavisk följare av "Biggest Loser" men jag har sett ett par avsnitt, vissa av dem som är med i programmet väger nästan tre gånger så mycket som mig, och dem klarar av att gå ner i vikt genom att träna och ändra sina kostvanor.
Jag vet inte om jag tror på att man har "testat allt".
Nu hoppas jag inte att någon av mina vänner blir sårade över det här inlägget, jag älskar er ändå, men jag känner att jag behövde få uttrycka mig åsikt.
Att göra en sådan här operation är inte heller helt riskfritt, många patienter får ofta efterföljande problem.

Att gå ner i vikt handlar om självdiciplin och vilja, ett jävlaranamma helt enkelt.
Utan en operation sker det inga mirakel, man får kämpa.
Jag har själv gjort det här mot min kropp, det är mitt eget fel att jag är tjock, men jag har gjort valet att ändra min livsstil.
Ändrade matvanor och regelbunden träning på gymmet, ibland önskar jag självklart att kroppen förändrades snabbare, men jag tänker fortsätta tills jag nått mitt mål.
Jag har klarat det förut och jag ska klara det igen.

Kommentarer


Postat av: Manlig Livsstil

Sv. Väldigt charmiga är dem.

2010-11-12 @ 11:42:13
URL: http://pacemakers.blogg.se/

Postat av: sara

Självkart du får ha din åsikt vännen, (annars skulle ju världen allt var bar a tråkig) men jag som gjort en GBP har gjort den pga medicinska skäl och bara för att man gör en sån OP så är det ingen genväg, mer en hjälp på vägen, sen är det hårt arbete som krävs av en själv därefter. Självdiciplin är no 1. Puss på kinden:)

2010-11-12 @ 14:51:05
URL: http://beingsara.bloggplatsen.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: