Sex & Onani.

En av mina bloggvänner skrev ett litet inlägg idag om det här med sex och onani.
Jag skrev ett sådant inlägg för länge sedan, så länge sedan att jag inte orkar leta fram det.

Jag förstår inte att vissa människor är så rädda för att prata öppet och sex och onani, det är ju faktiskt väldigt naturligt och väldigt härligt.
Jag har alltid varit väldigt öppen med just det här, inte att jag går och pratar vitt och brett om det, men jag är ändå väldigt öppen för diskussioner om det.

Det ska inte vara pinsamt att onanera, det ska vara skönt.
Jag tror att alla någon gång har onanerat.
Man har ju testat sig fram genom livet.
Det hjälper oss att utveckla våran sexualitet och det är också en bra övning om man till exempel har svårt att få orgasm.

Man ska inte dra sig för att gå och shoppa sexleksaker.
Sexleksaker är inte läskigt, det är roliga hjälpmedel som man kan införskaffa om man vill ha lite extra krydda i sexlivet eller om du inte har en partner kan det ju vara mysigt med lite orgasmer ibland.
Gillar man inte sexleksaker av andra anledningar kan man till exempel testa värmande oljor eller chokladfärg som man kan gnida in sig i.
Sex handlar inte bara (som många tror) om penetrering, jag är väldigt beroende av beröring.
Jag tror att alla människor behöver beröring och närhet.

Ni ska få ett hett boktips av mig!
"Orgasmboken" av Katerina Janouch.




Kommentarer


Postat av: Sara

Haha kommer ihåg förr när vi alltid pratade om sex ;) När vi satt på din mammas trapp och pratade för fullt

2010-11-21 @ 20:39:41
URL: http://minbebis.com/blogg/nanny/

Postat av: Marcus Å

Mycket bra skrivet för detta är ju sant! Men jag är en nog en av alla dem som inte pratar om det...



Allt bra idag annars?

2010-11-22 @ 07:15:07
URL: http://slipsens.se

Postat av: Lilitha

Jadu... Vi människor är olika och kan prata mer eller mindre om vissa saker. Som just sex eller att gå på toaletten å göra tvåan...haha. Jag har ganska lätt att prata om sex...men vissa saker vill jag behålla för mig själv...haha. Ha en bra mån-dag. Kram Lilitha

2010-11-22 @ 15:40:22
URL: http://lilitha.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: