Städ, kiss och lite annat...

Det syns ganska snabbt på vårt hem när jag inte har städat, idag började jag ta tag i lite mindre projekt.
Det kan ju vara trevligt att kunna gå runt i lägenheten utan att trapma sönder fötterna på diverse leksaker.

Jag är långt ifrån färdig, men jag tänker inte göra mer idag.
Under eftermiddagen försökte jag få våran treåring att gå på toaletten, han använder blöja mestadels men går på toa när han känner för det, jag vill inte pressa honom att sluta.
Han kom ut från toaletten och sa: "jag har kissat där", jättebra tänkte jag.
Han hade kissat inne på toaletten, dock hade han ställt sig vid badkaret och kissat på Ellioths ytterkläder som hängde på tork efter all snölek (en timme innan kissade han ner sin ukulele och ett par böcker inne på sitt sovrum).
Det blev tvättstugan ikväll igen.

Vi har fortfarande inte hört någonting om jobbet som Martin sökte, det var ju tre veckor vi skulle vänta, men dem kanske ringer tidigare?
Varje gång hans telefon ringer kniper det till i magen på mig.
I vilket fall som helst har jag börjat fundera över hur jag kommer reagera beroende på om det är ett positivt eller negativt besked, jag har målat upp på scenarion i huvudet, i brist på annat...

Dagens Ellioth: Ellioth sitter i soffan och klämmer ihop hakan mellan tummen och pekfingret och säger: "titta mamma, det ser ut som en snippa"....

Kommentarer


Postat av: Eva - Kakkakaffe.com

På tal om kiss här, så gick vår middagsdiskussion såhär också: "Mamma kisch pippa, pappa kisch popp."

2010-11-10 @ 20:36:46
URL: http://kakkakaffe.com

Postat av: Thorfanny

Very well done. I enjoyed the site.

2011-03-30 @ 16:13:41
URL: http://thorfanny.blogbow.com


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: