Beroende.

Jag har som ni vet blivit väldigt duktig på att gå till gymmet, och jag har märkt förändringar på min kropp.
Dock har jag kvar det största problemet kvar, mitt sötbegär.
Runt midsommar slutade jag med allt vad socker heter och jag klarade mig i flera månader, men som med alla andra beroenden är det lätt att halka dit igen.
Det känns så dumt eftersom jag tränar som en tok och sedan stoppar jag något sött i munnen.
Jag vet att jag inte är den enda som gör detta, därför efterlyser jag tips om hur jag ska ta mig till för att komma över detta hemska sockerbegär!

Kommentarer


Postat av: Emily

Samma sak här. När jag tränat s¨blir jag alltid sötsugen o köper mig en munk :P Men när jag slutade röka så åt jag morötter och saftiga frukter!

2010-10-18 @ 09:41:13
URL: http://agressia.blogg.se/

Postat av: Emma

Tuggummi =) det innehåller bara va 5 kalorier per gummi så tugga gärna på det =).. Borsta tänderna fungerar bra också =).. Eller ett glas mjölk är perfekt efter träning då hjälper du musklerna också =)..

2010-10-18 @ 09:58:50

Postat av: Kajsa

Jag slutade också vid midsommar och höll uppe i tre månader med godis, kakor, glass, bullar, ja allt! nu har jag börjat igen... men när jag slutade så såg jag till att ALLTID ha något alternativ, typ nötter torkad frukt, frukt, sånt som känns lite gött och lyxigt. det funkade skitbra.

2010-10-18 @ 10:13:40
URL: http://madebyjoe.blogspot.com

Postat av: Hulda

Självdiciplin!

2010-10-18 @ 12:36:39

Postat av: Linda

Förbjud inte dig själv att äta något sött, men välj tex en bit mörk choklad och ta den efter maten eller om du inte tycker om det så ta något annat. Vi vet väl alla att man ofta vill ha det man inte kan få ;)

2010-10-18 @ 18:08:51


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: