Dagen då du föddes.

Lowebebis
Mitt i natten den 21 oktober 2007 vaknade jag, höggravid och skulle gå på toaletten, då gick vattnet.
Förvirrad som jag var bad jag Martin stanna kvar i sängen med Ellioth som var tre år.
Sovrummet förvandlades till en inomhuspool och jag lämnade spår efter mig ut i badrummet.
Martin hade beställt en tågbiljett hem till värmland, men nu blev det lite ändringar.

Värkarna började direkt och jag skrevs in på förlossningen klockan 06:00 på morgonen.
Du ville inte komma ut trots att hela kroppen talade för det.
Sköterskorna sa hela tiden "det blir ingen bebis idag".
Jag fick mediciner för att jag skulle få sova, men jag somnade aldrig, jag blev bara väldigt hög.
Efter 24 timmars värkar hade du bestämt dig för att komma ut, på 6 minuter var du ute.

Du var så vacker, himlen hade förlorat ännu en av sina vackraste änglar.
Ellioth hade blivit storebror, vi hade fått våran andra son.
Du fick namnet Lowe.
Grattis älskade busunge på 3-årsdagen.
Vi älskar dig.

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: