En jobbig dag.

Idag har inte varit en bra dag.
Oron har varit framme hela dagen, den där jobbiga krypande känslan i kroppen att något hemskt kommer hända.
Theodor är sjuk och har inte kunnat sova, jag har kämpat med honom hela dagen, att inte lyckas få honom att sova kändes också som ett stort misslyckande.
Jag bad Martin att hämta barnen, jag ville inte gå utanför dörren.

Lite senare fick jag oväntat besök en liten stund, men oron försvann inte.
På eftermiddagen gjorde jag ett försök att ta med barnen ut, vi var ute en liten stund i alla fall.
När Martin kom hem åkte vi till affären och där gick nog min gräns,
jag ville bara gråta och springa därifrån.
Idag hjälpte inte ens min "vid behod"-tablett mot oron.

Vissa dagar får jag allting att fungera, men idag har ingenting fungerat.
På grund av en ofärdig cykel kom jag inte iväg till gymmet som jag skulle heller,
nu sitter jag och dricker kaffe i stället och försöker få bort alla dumma tankar som invaderat mitt huvud.

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: