Ett nytt liv.

I måndags körde jag dubbelpass, igår höll jag till i gymmet, idag likaså och i morgon ska jag dit igen.
Jag vet att jag tjatar, men jag är verkligen så glad över mitt eget engagemang!
Jag trodde väl aldrig att jag skulle tycka att det var roligt att träna.
Jag har alltid varit den tjocka tjejen, när jag träffade min man var jag ganska snygg, vägde inte speciellt mycket, men annars har jag alltid varit den som andra ser ner på.
Jag känner mig inte riktigt hemma i den här kroppen, nu har jag tagit tag i min träning för min egen skull.
Jag vill kunna se mig i spegeln varje morgon och vara nöjd, nu går jag förbi spegeln i stället.

Träning är bra för alla.
Jag var så orolig första gången jag gick till gymmet, full av fördomar om folk som tränade.
Men alla fördomar grundar sig i okunskap, jag kom till gymmet och mötte tjocka, smala, gamla och unga människor, alla där för att träna och må bättre.

Tyvärr är jag en sådan männisa som vill ha resultat på än gång, jag måste sluta stressa.
Jag hoppas bara att jag börjar gå ner i vikt vartefter nu när jag verkligen kämpar med min träning.



Kommentarer


Postat av: Anonym

Woho! Det är så bra att du gillar det! Träning gör så mycket för den framtida hälsan och för välbefinnandet just NU! jag har äntligen hittat en yoga som fungerar för mig och är så glad! Första gången jag känner att det fungerar för mig kropp också liksom. GO ERICA och JOSEFIN säger jag!

2010-10-09 @ 23:35:51


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: