Födelsedagen.

Martin väckte mig klockan 07:00 i morse och tyckte att det var hög tid att gå och sjunga för Ellioth.
Jag plockade fram paketen och vi sjöng (så vackert vi kunde denna tidiga timme).

Han blev jätteglad över sina presenter och hann pyssla med dem en stund innan jag följde honom till skolan.
När jag och lilleman kom hem igen ville han sova och jag tog min morgonkaffe i lugn och ro.
Han sov inte så länge så jag och min granne tog med honom på promenad till affären och köpte tårtbottnar,marsipan, chokladmousse, ballonger och mycket annat.
När vi kom hem gjorde jag i ordning tårtan och drack lite mer kaffe.

Efter lunch hämtade jag pojkarna på skola och dagis, sedan kom Martin och hämtade oss för att skjutsa mig vidare till doktorn.
Läkarbesöket kändes som ett stort skämt, igen.
Jag skulle bara förnya ett recept men blev kvar en timme.
Hon hade slarvat bort pappret från förra besöket där hon hade skrivit ner svar på minst hundra frågor hon frågat mig, så nu fick jag sitta och svara på allt igen.
Jag väntade på att dolda kameran skulle komma in i rummet, det gjorde dem inte.
Hon tog i alla fall blodtryck och lyssnade på mitt hjärta, det var väl det enda jag var nöjd med.
Jag måste byta läkare.

När jag var färdig satt Martin och pojkarna och väntade i bilen, dem hade varit och köpt mat som Ellioth dagen till ära fått bestämma (mat från MAX).
Väl hemma fick jag äntligen äta, sedan städade jag undan lite (hur kan det bli stökigt så fort?).
Sedan åt vi tårta och Martin gjorde en liten provisorisk fiskdamm åt pojkarna.

Nu sover alla barnen sött i sina sängar och jag är en mycket trött mamma.
Ellioth sa innan han somnade att han var nöjd med dagen och vi tackar för alla gratulationer.
I morgon kväll kommer äntligen min mamma hit och jag ska försöka hinna med ett pass på gymmet,
jag längtar!

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: