Framtiden.

Ett av mina mål med framtiden är att börja studera på universitetet, en treårig linje.
Jag hoppas att jag kommer vara eftertraktad på arbetsmarknaden efter att ha gått dem tre åren.
Det jag är orolig för redan nu är bland annat det här med vad man söker efter hos en människa i tex en jobbannons.
Du ska vara flexibel men framför allt stresstålig.
Jag är inte stresstålig, inte för fem öre, jag får väl förlita mig på min sociala kompetens.

Tänk om fler som anställer människor kunde strunta i allt vad papper heter och möta människor i stället,
jag har blivit bortsållad många gånger.
Jag är en trebarnsmamma utan arbetserfarenhet, mina papper stoppas direkt ner i dokumentförstöraren.
Tänk om man bara fick en ärlig chans någongång att visa vad man verkligen går för.
Även om jag inte tål stress så bra har jag ändå många andra kvalitéer.

Om ett par timmar åker min mamma hem och just nu känns allting rätt jobbigt,
klumpen i magen vill inte försvinna.

Kommentarer


Postat av: Maria

jag är evigt tacksam för bemanningsföretagen. Utan dem hade jag idag inte haft fast jobb. Och mina chefer vill inte bli av med mig. På papper är jag värdelös, men i verkligheten en av de bättre på företaget.

2010-10-11 @ 11:27:55
URL: http://www.qaktus.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: