Italien möter Värmland.

Jag bloggade inte så mycket igår, jag var nämligen på en liten tillställning med Martins jobb.
Vi hade vinprovning, något som jag velat testa länge.
Det ligger lite i en sak han som hjälpte oss sa: "dem flesta säger att man gillar tex vitt eller rött vin, men vilket vitt eller rött vin?".
Det finns ju inte bara ett vitt vin direkt, vi fick stå och gissa smaker, lukta och självklart dricka.

När vi var klara med vinprovningen delades vi in i grupper om två och så fick vi en matstation var i det fina köket.
Där fanns det ingridienser och ett papper med recept, jag och min partner skulle göra tre saker, det gick inte ens att uttala namnen på det vi skulle tillaga, temat var dock "Italien möter Värmland".

Vi hade verkligen jättetrevligt.
Det blev mycket vin, skratt och långa diskussioner om film, reklam och punköl.
Vi åt och åt, vi var alla stolta över våra insatser, det var verkligen helt otroligt gott.
När vi var mätta och lagom lulliga var det dags att åka hem och avlösa våra barnvakter.
Jag hade en mycket trevlig kväll och jag önskar att man umgicks så oftare, det var skönt att få komma ut.

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: