När blir någonting som man tänkt sig?

Det blir faktiskt aldrig som man tänkt sig, inte för mig just nu i alla fall.
Vi tar det hela från början.
I morse åkte Martin och Ellioth tidigt iväg för att fiska, vi andra åt mysfrukost.
Klockan 09:00 åkte jag med min kära granne till gymmet, det var grymt skönt som vanligt.
När jag kom hem fixade jag och mamma dem små och så åkte vi till biltema för att göra försök nummer fem (ni som följs däck-historien vet vad jag menar) att hitta rätt däck.
Jag bad en kille i butiken att hjälpa mig, han mätte och grejjade och till slut gav han mig däck som han sa skulle passa.
När vi kommer hem så är det fel, han har gett mig fel däck i alla fall!

Jag skiter i cykeln en liten stund och lagar lite lunch åt mamma och pojkarna.
När Martin kommer hem med Ellioth så får han genast byta om och gå iväg på barnkalas hos en kompis, sen drar Martin och fiskar själv medans Ellioth är borta.
När dem kommer hem tar jag med mig Martin till biltema för att göra försök nummer SEX att få rätt däck.
Vi fick äntligen rätt däck.
Men det slutar inte här.
Martin sitter och fixar med min cykel, men antagligen har han pillat lite för mycket, för när han är färdig går det att trampa cykeln framåt.
Han har alltså lyckats förstöra hela bakhjulet, så nu behöva jag ett helt nytt bakhjul.
Jag är lite trött på cyklar för tillfället, och klåfingriga karlar.
Nu håller jag på med tvätten, vi har ätit tacos och så blir det film på tv om en timme.

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: