Vardagskändisar.

För vissa av er har jag glömt att berätta att jag, Martin och Theodor var med i Amelia-vänta barn för en tid sedan. De var intresserade av par som använt doula vid förlossningen och eftersom vi hade haft det gjorde dem en kort telefonintervju. Det kom inte med så mycket utav det jag berättat (jag kan ju prata i evighet) men det var lite grann i alla fall, och så kom även bilden nedan med också. Såhär stod det om oss:

"Ericas första förlossning gick jättebra, men andra gången blev det inte alls som hon hade förväntat sig. Så när hon blev gravid med sitt tredje barn kontaktade hon en grupp som arbetar med förlossningsrädsla och fick reda på att man kan föda med doula.
- jag förstod direkt att det skulle vara rätt för mig, efterso jag var i behov av extra stöd och någon som kunde peppa mig, berättar Erica.
Martin, som under de tidigare förlossningarna hade känt sig både rädd och osäker, var först inte lika övertygad, men under själva förlossningen tyckte även han att det var en stor trygghet att ha en doula med.
- Han var som en helt annan person, stöttade och hjälpte till. Jag kände mig trygg hela tiden. Att få bli så omhändertagen är guld värt, säger Erica".

Det ska även tilläggas att jag redan kände våran doula och att det föll sig väldigt naturligt att det var just hon som var med. Jag kommer vara henne evigt tacksam för hjälpen under Theodors födsel. Jag kan verkligen rekommendera att ha med en doula, det är inte på något sett så att hon ska ta över mannens uppgift. Vill ni veta mer om vad en doula är kan ni kika in här: http://www.doula.nu/
amelia

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: