Vindruvsklasar.

Idag blev mitt halsont olidligt och jag ringde vårdcentralen, jag fick en tid 10:20.
Som vanligt var jag i tid, men jag fick vänta en halvtimme i alla fall.
Jag blev lite stressad eftersom Martin och Theodor satt i bilen och väntade på mig.
När jag äntligen fick komma in till en sköterska, som i övrigt var hur trevlig som helst, lyste hon med en ficklampa ner i halsen på mig och petade runt med en tops så jag höll på att kräkas.

Hon förklarar för mig att det inte är så konstigt att jag var svullen och har rysligt ont i halsen, jag har nämligen stora vindruvsklasar med vattenblåsor i hela halsen...
Jag har suttit och druckit te och andra varma drycker såsom man gör vid halsont, jag har alltså suttit och gjort allting mycket värre.
De kunde inte hitta några bakterier idag, så jag betalade 150 kronor för att få veta att jag ska åka hem och äta glass, massor med glass.
Jag får inte heller träna på flera dagar helst och jag har redan gymabstinens.
Jag ska sitta i soffan och inte göra någonting sa sköterskan, trebarnsmamman ska inte göra någonting.
Suck.
Mitt hem förfaller framför mina ögon, min hals har gått i pension och jag vill bara bli frisk just nu.

Kommentarer


Postat av: emily

Krya på dig fina du!

2010-10-21 @ 16:57:49
URL: http://agressia.blogg.se/

Postat av: Mette.

Tyvärr är det ganska klassiskt att man blir sjuk ett par veckor efter man börjat träna. Tydligen försvagas immunförsvaret av den nya påfrestningen som görs på kroppen och man blir mer mottaglig för infektioner. Jag hoppas det går över snabbt, så du får komma tillbaka till gymet :) Krya på dig! Kram kram

2010-10-22 @ 09:04:25

Postat av: Moa

krya på dig, kul och intressant att läsa din blogg föresten =) Ha en fin fredag

2010-10-22 @ 17:04:05


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: