Att ha en vän.

För att undvika att deppa bort hela den här soliga höstdagen tog jag en morgonkaffe med några grannar.
När jag kom hem såg jag blek och tråkig ut,
då attackerade jag både sminkväskan, hårborsten och hårsprayen.
Jag har tänkt mycket på en vän idag,
vi kan kalla henne M.
Jag avundas henne rätt ofta,
för hon säger alltid så mycket bra och kloka saker,
som ofta hjälper mig när jag deppar ner mig.
Vilka problem jag än lägger fram så kan hon alltid komma med någonting bra.
Jag önskar verkligen att jag hade den egenskapen.

Vi har inte känt varandra speciellt länge jag och M.
Men från den dagen då jag träffade henne första gången så har jag känt att hon alltid har funnits där,
på ett eller annat sätt.
Det känns som om vi känt varann i betydligt fler år än vi har.

Vissa människor får en alldeles egen, speciellt plats i ens hjärta,
och en sådan plats har du pärlan.

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: