Att inte riktigt veta.

En läsare ville att jag skulle skriva lite mer om varför jag mår dåligt.
Om jag visste exakt varför så skulle jag redan ha skrivit det.
Jag vet inte riktigt varför jag har blivit sjuk.
Det enda jag vet är att jag började må dåligt efter att jag flyttade ifrån min hemstad.
Min man fick jobb i en annan stad väldigt hastigt och vi var tvungna att flytta.
Jag hade aldrig tänkt tanken på att flytta så allting blev väldigt fel.
Jag flyttade ifrån min trygghet, ifrån vänner och familj.
Jag hamnade i en stad där jag bara varit på tågstationen i, en stad utan vänner och familj.
Min man började ju jobba direkt, men jag satt hemma ensam tillsammans med mina då två barn (jag har tre nu). Jag visste inte riktigt hur jag skulle hitta nya vänner men jag försökte gå till öppna förskolan, men jag kände aldrig att jag passade in.

Jag gick hemma ett helt år och grät för att jag ville tillbaka hem, försökte anpassa mig utan att lyckas.
Tll slut orkade inte min kropp mer, efter det gick det helt enkelt utför.
Det blir en ond cirkel.

Om det finns fler orsaker (och det tror jag) till varför jag mår dåligt hoppas jag att jag och psykologen ska lyckas komma fram till tillsammans. Jag trodde aldrig att jag skulle hamna i det här, det är ingenting man önskar någon annan. Men jag vill än en gång påpeka att jag också, bakom allt detta, är lyckligt gift och mamma till världens finaste små pojkar.

Kommentarer


Postat av: Emily

Det är det som är så svårt för folk att förstå ibland. Man är lycklig som mamma, som flickvän, men det är något inom en själv som gör att man inte mår bra och ibland kan man inte riktigt sätta fingret på det. Det betyder ju inte att man är olycklig. kram

2010-09-30 @ 20:31:28
URL: http://agressia.blogg.se/

Postat av: m

Det var jag som ville veta lite mer...

Är lite intresserad av hur du växte upp, skolor osv.. Jag tycker din blogg är jätte bra och mycket inspirerande. Jag flyttade också hemifrån, till norrland med min dåvarande kille, lämnade allt.. dock jobbade jag, men trivdes inte i alla fall. Jag mådde också jätte dåligt då. Men som sagt, hur var din barndom.. vilken skola gick du på, kompisar osv...

Tack för bra kvällsläsning!!

2010-10-03 @ 21:14:45


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: