Det här är jag.

Jag ska vara öppen och ärlig,
det är sådan jag är.
Det är tydligen inte allmänt accepterat att må dåligt (speciellt inte om man har ansvar för tex barn tydligen), man ska skämmas för den man är och hålla käften.
Jag vill inte göra det.
Jag har inte gjort mig själv sjuk, faktiskt så har jag inte en aning om hur jag har blivit sjuk, jag önskar ibland att jag hade någon att skylla min sjukdom på, men inte ens det har jag.
Om ni bara visste hur vanligt det är att må som jag mår.
Fler än du tror.
Din granne, syster, doktor, kassörskan på ica, fönsterputsaren, bloggerskan.....
Ni har ingen aning, den är osynlig.
Jag önskar att vissa av er fick känna på vad det är som händer i min kropp när jag mår riktigt dålig.
Här är en lista på hur det ibland kan se ut, tänk också på att många av dessa symptom kommer samtidigt. Vissa av dem har jag hela tiden, mer eller mindre.

  • svettningar
  • domningar eller stickningar
  • darrningar och skakningar
  • kvävningskänslor
  • smärtor i bröstet
  • illamående
  • frossa eller värmekänslor
  • rädsla för att tappa kontrollen.
  • mer eller mindre konstant ängslig
  • osäker
  • okoncentrerad
  • rastlös
  • pessimistisk
  • spänd
  • stresskänslig
  • lättretlig
Min psykolog kände att hon inte var tillräcklgit specialicerad på mitt område och har skickat mig vidare.
Nu ska jag få träffa experter och få den hjälp jag behöver.
Även om jag är en smula rädd för att återigen behöva öppna mig för en helt ny person så har jag ändå hopp om framtiden. Min lilla familj stöttar mig och jag vet inte vad jag hade gjort utan dem.
Ni är allt
.

Kommentarer


Postat av: Jonesy

Framåt är bra... Att få hjälp och bli tagen på allvar är bra. Jag är så stolt över dig som är så stark att du orkar vilja må bättre! KRAM

2010-09-24 @ 08:36:02
URL: http://jonesythekatt.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: