Ett olustigt möte.

Idag hade jag en tid hos läkaren 13:30.
Jag är alltid i tid till allting så jag kom dit 13:20 och slog mig ner i väntrummet.
Klockan 14:00 börjar jag tvivla på om det var idag jag skulle hit,
men jag hade dubbelkollat innan jag åkte.
En sköterska såg nog min förvirring och letade upp min läkare (jag hade inget namn lagrat på minnet).
Läkaren sitter på sitt rum, utan patient, hon hade glömt bort mig!
Redan här känner jag mig lite smått irriterad eftersom Martin missar jobbet för att jag var där.
Det första hon säger när hon läser på sin dataskärm är: "jag kan läsa här att du är gravid".
Ursäkta!?
Jag förklarade för henne att hon nog pratade med fel patient.
Hon ursäktade sig för 2:a gången.
Här är jag ganska uppgiven, allt kändes olustigt.
Hon var smal, svart burrigt hår, glasögon och en spetsig näsa.
Hon frågade frågor, jag försökte svara.
Kommunikationen fungerade dock inte så bra eftersom hon knappt kunde ett ord svenska.
Till slut lyckades jag få hjälp med det som mitt ärende till henne gick ut på,
och jag ska tillbaka om en vecka.

Nu har jag fått tillfälliga mediciner utskrivna innan min remiss är skickat till nästa psykolog, som förhoppningsvis ska hjälpa mig att må bättre vartefter.
Har jag otur kan det vara så att jag också blir sämre ett par dagar innan tabletterna börjar hjälpa.
Nu är det ju tyvärr så att vårdköerna inom psyk är ganska långa och jag oroar mig lite för hur lång tid det ska ta innan jag får hjälp.

Kommentarer


Postat av: Hej

Kan du inte skriva om varför du mår dåligt? Vad grundar sig din deppighet på?

2010-09-30 @ 15:32:19


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: