Gelékläder.

Idag har regnet bara öst ner, inte en dag att vara ute med barnen i lekparken precis!
Jag drack en snabbkaffe hemma hos en granne och vi var båda lite rastlösa.
Vi kom överens om att åka till IKEA, bara hon och jag.
Jag skickade iväg min man och mina pojkar på utflykt till svärföräldrarna,
och jag satte mig i bilen med H och åkte iväg på shopping.
Som vanligt "skulle jag inte ha så mycket" på IKEA, konstigt att man alltid kommer därifrån med saker man absolut inte skulle ha. Min plånbok är måttligt glad, jag däremot är nöjd med mina inköp, dem kommer ni få se någon dag.

När jag tillbaka hemma efter våran runda på IKEA var det alldeles tyst och tomt hemma,
då blir jag genast rastlös och börjar städa (det var redan kliniskt rent) och plocka upp mina nya saker.
Min granne H kom över en stund, men vi blev avbrutna av att hela min familj kom hem.
Barnen sprang omkring och gapade och skrek och busade (det blir gärna så när de inte kunnat leka av sig utomhus).
Vi begav oss då för att handla lite mat, eftersom vi glömde vissa saker igår..som vanligt.
Barnen ville inte handla och vi handlade så snabbt vi kunde så vi fick åka hem och laga mat.
Barnen och Martin åt tacos, jag ville ha tacopaj.
Pajen blev aldrig klar och jag undrade om det var något fel på ugnen, då märker jag att jag har råkat sätt på lampan, ingen värme. När värmen kom på blev pajen äntligen klar och jag fick äta middag ensam.

Nu sover alla barnen och jag har tänt vaniljljus i hela lägenheten, underbart!
Vi tvättar idag igen, det hände nämligen en liten olycka igår när vi tvättade.
Jag hade tvättat två maskiner och skickade ner Martin för att hänga den och stoppa in den sista maskinen.
När en timme har gått och han ska gå ner och hänga den sista maskinen tvätt upptäcker han att det är gelé i hela tvättmaskinen!?
Det har råkat komma med en BLÖJA i tvätten.
Blöjor innehåller något slags ämne som gör att när barnet kissar suger det åt sig kisset och blir gelé.
Blöjan fick massor med vatten i tvättmaskinen.
GELÈ på vartenda plagg!!
Vi tvättade om alla dem kläderna igen, det fungerade inte.
Ikväll försöker vi få dem rena igen.


Kommentarer


Postat av: Jonesy

Nej, vad jobbigt! Gelé-kläder verkar allt annat än kul :S Inte avundsjuk kan jag lova. Hoppas ni får ordning på det.

2010-09-25 @ 20:49:08
URL: http://jonesythekatt.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: