Hoppar du över A-brunnar?

Idag har jag funderat lite över ordet "vuxen".
Jag sökte på ordet "vuxen" på wikipedia och såhär stod det där:
"Begreppet vuxen innebär att en person är gammal nog att klara sig utan stöd från föräldrar eller andra vårdnadshavare. I västerländska samhällen brukar denna ålder anses vara uppnådd vid 24-26 ålder, vilket också brukar kallas myndighetsålder. I vissa kulturer går gränsen vid yngre år, och är i vissa fall synonym med termen könsmogen."

Jag klarar mig ju faktiskt utan mina föräldrar, inte helt, men jag behöver inte deras försörjning längre, dock är jag bara 23 år.
Jag får väl nöja mig med att vara könsmogen.

I min familj brukar vi skämta om "vuxenpoäng" för att en släkting en gång tyckte att jag borde ha skaffat flera av dessa poäng innan jag skaffade barn.
Definiera vuxenpoäng?
Är det vuxet att ha icakort, medmerakort, bil, barn, frukt i fruktskålen!?

Jag hoppar fortfarande över A-brunnar och stampar gärna på K-brunnar, för att jag nog inte vill bli vuxen, vad det nu innebär.....



Kommentarer


Postat av: Maria

att vara vuxen är att våga vara sig själv, våga vara barnslig och erkänna sina misstag och fel. Det är de som tror sig vara vuxna, de som vet bäst och kan allt som INTE är det.



I mina ögon i alla fall =)

2010-09-02 @ 13:00:07
URL: http://www.qaktus.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: