Vad gör vi hela dagarna?

Den första requesten är gjord, tack J!
Våra dagar här hemma kan för mig ibland kännas precis likadana, riktigt så är det väl egentligen inte. Men vi kan ta den här dagen som ett exempel för hur det kan se ut.
Klockan ringer 06:40 och jag måste gå upp.
Om inte någon annan är vaken brukar jag göra mig själv i ordning först, det går så snabbt.
När barnen vaknar vill dem ha frukost (Lowe får frukost på dagis men insisterar varje morgon att få frukost hemma också) och jag serverar den åt dem.
Medans dem äter plockar jag fram kläder åt dem, idag skulle det packas gympakläder också, det har Ellioth längtat efter hela veckan! Han älskar skolan på alla sätt, men mest gympan för då får han spela basket.
Jag kan inte riktigt förstå att jag faktiskt har en son som går i skolan, vem stoppade gödningsmedmel i hans mat?

När alla barnen är vakna måste jag väcka mannen i huset också, det är inte lika lätt.
När alla är klara brukar det bli lite stressigt, tiden räcker aldrig till på morgonen, det känns nästan som att klockan retas och går snabbare bara för att jävlas.
Jag och Theodor följer alltid Ellioth till skolan, det känns tryggt, jag tycker inte riktigt om att se andra sexåringar gå ensamma till skolan.
Martin åker med Lowe till dagis och sedan till jobbet (inte idag dock), idag var han hemma och tog hand om mig av olika anledningar.
Idag skulle vi åka och köpa däck till min cykel eftersom jag ska cykla på den när jag börjar på gym nästa vecka, den har stått och skräpat i många år och behövde verkligen ett litet lyft.
Efter det åkte vi till maxi och handlade hänglås (även det till gymmet) och andra nyttigheter.
Jag passade på att springa in på skopunkten också eftersom jag måste ha skor på gymmet också...
Innan vi åkte hem sprang jag in i en favoritbutik i Karlstad och köpte två statyer/byster eftersom jag blev inspirerad av min granne.

När vi kom hem åt jag och Theodor lite lunch och Martin hämtade Lowe på dagis.
När dem kom hem gick jag och Lowe ut i lekparken medans Martin, Ellioth och Theodor åkte tillbaka till biltema med däcken (vi upptäckte att de var för små).
Ute i lekparken bakade vi  sandkakor och lekte med en grannpojke, och Lowe som alltid ska vara ute i flera timmar tröttnade efter en halvtimme.
När resten av familjen kom hem igen upptäckte vi att dem nya däcken var för stora i stället, man kan ju bli trött för mindre.
Jag har städat i eftermiddag, det är det bästa sättet för mig att skingra tankarna på, och så luktar det ju väldigt gott också.
Till middag blev det hemgjord pizza, barnens och Martins favorit.
Efter middagen fick dem stora barnen fredagsmys medans den lilla fick bada.
Nu sover alla barn, jag har bakat bullar till min kärlek, tvätten är i full gång och Idol är på tv.




Kommentarer


Postat av: Josefin Moberg

Woho! Me like vardagsliv! Det är underskattat med vardagsrutiner och FREDAGSMYS! Jag myser själv med min snoriga näsa..bblää, inte lika mysigt.

2010-09-24 @ 21:09:26


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: