Valdagen.

Idag är det inte vilken söndag som helst,
det är soligt, någorlunda varmt och så är det val.
Vi gick och röstade en stund efter att vallkokalen öppnade,
och jag beundrar det engagemang folk visar en sådan dag som den här.
Det strömmade folk från alla håll och kanter.
Min mellanpojke sa för en stund sedan att han ville gå och rösta igen.


Nu är det bara att vänta och se,
tyvärr blir det nog inte som jag vill.

Jag försökte förklara det här med demokrati för min äldsta son idag,
vet inte riktigt om jag lyckades.
Jag förklarade så pedagogiskt jag kunde och sa att "mamma tycker att man ska rösta rött".
Martin vägrar berätta för mig vad han röstar på,
en rätt som han faktiskt har,
men jag är väldigt nyfiken...

Han älskar det faktum att jag inte har en aning och retas gärna.
Dagen till ära fick lilla pojken ha på sig röda kläder.
Nu har jag gjort vad jag kunnat för att få ett bättre Sverige.

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: