Hur gör ni?

Nu har vi tre barn och just nu ska vi inte ha några flera och då måste man använda preventivmedel. Jag mådde jättedåligt av mina p-piller, jag klarade inte av att sätta in en spiral, jag vill inte ha hästhormoner i form av en spruta, jag vill inte ha plåster, jag vill inte ha en ring i muttan och jag vill inte ha en liten stav under huden. Uteslutningsmetoden gör att vi använder kondom. Det är bara det att det är så jäkla dyrt med kondomer!! svindyrt verkligen! Men vad gör man inte....
Det är inte bara dyrt att skaffa barn, det är dyrt att inte skaffa fler också.....

Kommentarer


Postat av: Malin

Prova byta sort? Qlaira är himla snälla kombinerade piller. Jag mådde bättre än innan. Se bara till att ta dem vid samma tid om du kommer ihåg, annars kan man bli lite lack...

2011-08-21 @ 22:21:49

Postat av: Jonesy

http://www.gratiskodis.se/info.php

Kanske kan vara nåt isf?

För övrigt kan jag säga att jag älskar min p-stav. För alla funkar den ju inte lika bra tyvärr och du vill ju inte ha en sådan... Men jag älskar den. Bästa preventivmedel jag haft :) Går inte att glömma heller :D

2011-08-22 @ 07:53:12
URL: http://kattenjones.blogspot.com/

Postat av: Josefin Moberg



Jag använder detta!!! :

http://www.femcap.se/

Om man känner att man vill vara ännu mer säker så kan man köra med kondom bara runt de dagarna man har ägglossning. Fungerar skitsmidigt faktiskt. Mn måste bara komma ihåg att stoppa in och ta ut varannan dag eller stoppa in på em när man kommer hem och går på toa efter skolan och ta ut på mårgonen innan man går till skolan. Gelen som man har till är väldigt bra för balansen i underlivet också. inte som sådan spermiedödande medel som man använder på traditionella pessarer. Smidigt att ha den i dagarna innna man ska ha mens också för då behöver man aldrig bli överraskad eftersom den håller en liten mängd blod precis som en menskopp (även om det är mycket mindre än en menskopp). Maila [email protected] om du vill ha info om var du kan prova ut och så. En jättetrevlig barnmorska som svarar då som håller personlig kontakt sedan så man kan fråga om man undrar grejer och så. Död åt kvinnornas slaveri under de konstgjorda hormonerna!!!

2011-09-19 @ 10:50:42

Postat av: Mia

Jag får Cerazette, eftersom vi har hostorik av proppar i familjen. Det är ett p-piller som inte är hormonbaserat, och jag tycker det är jättebra. Jag har inte haft mens på snart 3 år med dem, förutom de gånger jag gjort uppehåll.



Tror det varierar väldigt mycket med p-piller och mitt enda råd är att prova dig fram och se vilka som passar dig bäst.

2011-09-19 @ 21:29:05


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: