Vardagen.

I morgon drar den igång, vardagen!
Jag ska bli lärare....jag ska börja på universitetet. Jag är så nervös. Jag pratar oavbrutet, kissar var femte minut och virrar omkring här hemma som en liten virrig höna.
Det märks på min stora pojke också som börjar första klass i morgon, ett stort steg för en stor pojke.
Nackdelen med vardagen är att vi knappt kommer ses, hemskt på många sätt. Fördelar finns ju självklart också, jag kommer om ett par år kunna arbeta och få lön och vi kommer kunna köpa oss ett hus. Jag kommer inte behöva vara så beroende av min man som jag varit i så många år.
Det är det jag får intala mig de stunder jag kommer sakna ihjäl mig efter barnen. Jag gör det för OSS. Ett lagarbete utan dess like.

Nu måste jag packa ihop saker åt barnen och försöka stilla min nervositet.

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: