Onsdag.

Tänkte att jag skulle försöka skriva ett inlägg innan mina ögonlock ger med sig för kvällen.

Vid klockan nio i morse drog fältarbetet dag 2 igång. Idag har vi sprungit runt och filmat, intervjuat, pysslat och bråkat med elektroniken.
Vi har i alla fall kommit väldigt långt redan såhär innan jul och jag är stolt över vårt arbete hittills.

När det blev dags att avbryta för dagen gick jag och stora pojken och hämtade de små, vi gick vidare till min mamma för att sedan gå vidare till kyrkan för att se på julspel.
De ville verkligen inte vara med idag, kanske inte så smart av mig att ta med dem på julspel när de började bli trötta. Det var speciellt den minsta pojken som inte riktigt klarade av att titta på teater, han ville göra helt andra saker. Under julspelet satt vi vid bord fulla av fika-tillbehör, det var nog mycket det som gjorde att alla tre brast i sin koncentration.. de visste ju att det skulle serveras fika... men inte tillräckligt snabbt om man frågar dem.
Det flög servetter, ett glas gick sönder, lillen drack upp all mjölk (som var i en liten kanna för att ha i kaffe), lillen klättrade i och ur sin stol flera gånger osv...
Det blev lite kaos och med min genomförkylda, trötta kropp var det inte roligt.
Dock blev de oerhört glada när fikat serverades efteråt och då busade de och skrattade sådär underbart som bara dem kan.. då smälte jag och det arga var borta.

När vi kom hem igen borstade vi tänderna och klämde ner oss i min säng, trots att jag tappat rösten skulle jag absolut sjunga tyckte dem. Jag kunde inte säga nej. Jag sjöng och bröderna somnade tätt intill varandra.

Nu är det min tur att gå och sova, i morgon ska jag till skolan och fortsätta arbeta med projektet.

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: